nilgun.blogg.se

Mitt namn är Nilgun. Jobbar som nagelteknolog och driver Beauty By Nilgun I Västerås. Jag älskar baka och laga mat, allt jag gör i köket gör jag med kärlek. Samt älskar inredning och design. Jag får mycket i mitt jobb som nagelteknolog genom att jag får dekorera och bygga naglar samt kundkontakten som är viktigt i mitt jobb.

Kycklinglever Gryta

Publicerad 2013-05-22 17:45:27 i Mat

Kycklinglever grytan  innehåller väldigt mycket järn. Ibland så kommer man på mat som man inte har ätit på flera år. Jag vet att antingen så tycker man om lever eller inte. Men för Er som tycker om eller vågar prova denna gryta så e de bara att tillaga den.
 
 
Ingredienser:
 
500 g Kycklinglever
1 st Lök
1 Äpple
250 g Champinjoner
2,5 dl Grädde valfri fetthalt.
2 msk Soja
Salt
Peppar
 
1. Hacka löken och bryn i smör.
2. Skiva champinjonerna och stek dom med löken.
3. Riv äpplet på den grova delen av rivjärnet och tillsätt den i lök blandningen.
4. Skiva kycklinglevern och skölj med kallt vatten.
5. Bryn kycklinglevern med lök blandningen.
6. Tillsätt soja, salt och peppar.
7. Häll över grädden och låt den små koka i ca 12 min.
 
Servera med ris eller potatis. Som tillbehör kan man äta lingonsylt. Jag valde en lingonsylt som är sockerfri.
 
Smaklig Måltid.
 
Nilgun
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela