nilgun.blogg.se

Mitt namn är Nilgun. Jobbar som nagelteknolog och driver Beauty By Nilgun I Västerås. Jag älskar baka och laga mat, allt jag gör i köket gör jag med kärlek. Samt älskar inredning och design. Jag får mycket i mitt jobb som nagelteknolog genom att jag får dekorera och bygga naglar samt kundkontakten som är viktigt i mitt jobb.

Möra Sesamkakor Sockerfria

Publicerad 2014-04-08 20:31:02 i Bak

Möra Sesamkakor Sockerfria
 
Dessa sesamkakor e så möra. Kakorna är inte söt utan mer smak av salt. Kobinationen med salt och sesam gör att man inte kan sluta äta dessa kakor. Passar väldigt bra med en kopp te. Storleken på kakorna kan ni anpassa till vilket tillfälle Ni vi bjuda kakorna på. 
 
Ingredienser:
200 g Margarin Rumstemperatur
1 Ägg
1,5 dl Yoghurt
1,5 dl Rapsolja
1 msk Stevia strö
1 tsk Salt
1 msk Bakpulver
8 dl Fulkorns Vetemjöl
 
Pensling:
 
3 st Ägg
400 Sesamfrön med skal
 
1. Blanda de rumsvarma margarinet med salt och socker ordentligt. Knåda med fingrarna.
2. Tillsätt ägg, yoghurt och rapsoljan och vispa tills margarinet nästan e helt vitt.
3. Blanda ner bakpulvret.
4 . Tillsätt vetemjölet och knåda till en deg.
5. Klä en plåt med bakplåtspapper.
6. Dela degen i önska storlek och gör små kringlor.
7. Vispa äggulan.
8. Häll sesamfröna i en djup tallrik.
9. Doppa kringlorna snabbt i ägget och sedan ner i sesamfröna. 
10. Lägg på bakplåtspappret.
11 Grädda på 200 grader i ca 12-15 min till Ni får en gyllen brun färg på kakorna.
 
Dela degen i önska storlek och gör små kringlor
 
Doppa kringlorna snabbt i ägget och sedan ner i sesamfröna. 
 
Grädda på 200 grader i ca 12-15 min till Ni får en gyllen brun färg på kakorna.
 
Lycka Till Med Baket.
Nilgun
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela