nilgun.blogg.se

Mitt namn är Nilgun. Jobbar som nagelteknolog och driver Beauty By Nilgun I Västerås. Jag älskar baka och laga mat, allt jag gör i köket gör jag med kärlek. Samt älskar inredning och design. Jag får mycket i mitt jobb som nagelteknolog genom att jag får dekorera och bygga naglar samt kundkontakten som är viktigt i mitt jobb.

Kesoplättar

Publicerad 2014-06-23 21:54:55 i Kesella

 
Kesoplättar
Kesoplättar med massor av proteiner. Gott som frukost eller som ett mål. Serveras med kvarg och bär. Själv så åt jag mina plättar med Kvarg från Lindahls som var sockerfri. Finns i tre smaker persika/passion, hallon och citron/lime.
 
 
 
Ingredienser 6 st
 
4 st Ägg
500 g Keso
1 msk Fiberhusk
2 msk Dinkelmjöl
1/2 tsk Salt
 
1. Vispa ägg och saltet.
2. Tillsätt keson och rör om.
3. Tillsätt fiberhusken och dinkelmjölet och rör om till en smet.
4. Låt smeten svälla i ca 10 minuter.
5. Grädda med lite cocossmör eller margarin. Storleken kan ni välja själva.
6. Servera med kvarg och bär.
 
 
 Kesoplättar
 
Lindhals Kvarg
 
Lycka Till
Nilgun
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela