nilgun.blogg.se

Mitt namn är Nilgun. Jobbar som nagelteknolog och driver Beauty By Nilgun I Västerås. Jag älskar baka och laga mat, allt jag gör i köket gör jag med kärlek. Samt älskar inredning och design. Jag får mycket i mitt jobb som nagelteknolog genom att jag får dekorera och bygga naglar samt kundkontakten som är viktigt i mitt jobb.

Currykyckling Med Banan & Jordnötter

Publicerad 2013-10-02 21:47:24 i Kyckling

Underbar god kycklingrätt väldigt smidigt att förbreda innan man ska äta den själv eller ha till en bjudning. Serveras med ris och hackade jordnötter.
 
 
Currykyckling Med  Banan & Jordnötter

1 kg Kycklingfilé
2 packet Bacon
0,5 Kg Champinjoner
4 Bananer
Salt
Citronpeppar.

Currysås
2 msk Smör/margarin
2 st Hönsbuljong tärning
(alt. 2 msk kycklingfond)
4 dl Mjölk
2 dl Grädde
4 tsk Curry
ev. Maizena till redning
 
Serveras med:
Hackade Jordnötter

1. Börja med att dela kycklingfilén i mitten.
2. För stek kycklingfilén i en stekpanna krydda med lite salt och citronpeppar.
4. Lägg i en ugnssäker form.
5. Dels baconen i mitten. Och knaper  stek dom. Lägg på hushållspapper så den suger bort fettet.
6. Skiva champinjonerna i skivor.
7. Lägg champinjonerna på kycklingfilén.
8. Lägg sedan på baconen på champinjonerna.
9. Skiva bananerna i långa skivor.
10. Lägg bananerna på baconen.
11. Gör iordning currysåsen.  
Instruktioner
12. Fräs smör och curry i en kastrull.
13. Ha i buljongen/fonden och häll i mjölken och grädden.
14. Låt currysåsen små puttra och red ev. med maizena för önskad konsistens.
För starkare smak ha i lite mer curry.
15. Häll såsen över kycklingen.
16. Gratiner på 200 grader i ugnen i ca 25 min.
För stek kycklingfilén i en stekpanna
 
Dels baconen i mitten. Och knaper  stek dom. Lägg på hushållspapper så den suger bort fettet.
 
Skiva champinjonerna i skivor.
 
Lägg sedan på baconen på champinjonerna.
 
Lägg bananerna på baconen.
 
Häll såsen över kycklingen.

Servera med ris och krossade jordnötter.

Smaklig Måltid.
Nilgun



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela