nilgun.blogg.se

Mitt namn är Nilgun. Jobbar som nagelteknolog och driver Beauty By Nilgun I Västerås. Jag älskar baka och laga mat, allt jag gör i köket gör jag med kärlek. Samt älskar inredning och design. Jag får mycket i mitt jobb som nagelteknolog genom att jag får dekorera och bygga naglar samt kundkontakten som är viktigt i mitt jobb.

Ananas Och Kokospaj Light Och Sockerfri

Publicerad 2013-08-08 19:30:44 i Bak

Ananas Och Kokospaj Light Och Sockerfri
 
Ananas och kokos kobinationen tycker jag om. Bakade pajen på Sockerfria digistivekex samt med stevia strö. Denna pajen är super fräsch efter man ätit en fin middag. Serveras med grädde eller glass.
 
 
Ingredienser:
20 St Sockerfria Digistivekex
2 dl Flytande Margarin.
 
Fyllning:
3 st Ägg
5 dl Lätt Creme  Fraiche
2 1/2 dl Stevaia Strö
2 små burka Krossad Ananas i egen juice (Innehåller inget socker)
  Lägg i en sil och sila bort all vätska från ananasen.
1 1/2 dl Kokos
2 tsk Vaniljpulver
 
1. Lägg dubbla digestivekex i paj formen.
2. Häll över den flytande margarinet över digistivekexen. Grädda i ca 10-12 minuter i 175 grader.
3. Mosa digistivekexen med en gaffel i formen medan dom e varma.
4. Vispa ägg och stevian poröst. Tillsätt creme fraiche, kokos, vaniljpulver och ananas och rör om till en smet.
5. Häll smeten i pajformen och grädda i ca 40 min på 175 grader.
 
Serveringsförslag:
Grädde
Glass
 
Följ steg för steg hur Ni lyckas bäst med pajen.
Lägg dubbla digestivekex i paj formen.
 
 
 
Häll över den flytande margarinet över digistivekexen.
Grädda i ca 10-12 minuter i 175 grader.
 
Mosa digistivekexen med en gaffel i formen medan dom e varma.
 
Vispa ägg och stevian poröst. Tillsätt creme fraiche, kokos, vaniljpulver och ananas och rör om till en smet.
 
Häll smeten i pajformen och grädda i ca 40 min på 175 grader.
Servera med grädde eller glass.
 
Lycka Till.
Nilgun
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Victor Björklund

Publicerad 2013-08-10 23:05:57

Wow, ser jätte gott ut! =)

Svar: Värt och prova ;-). Ha en bra söndag. Nilgun
Nilgun Coskun

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela