nilgun.blogg.se

Mitt namn är Nilgun. Jobbar som nagelteknolog och driver Beauty By Nilgun I Västerås. Jag älskar baka och laga mat, allt jag gör i köket gör jag med kärlek. Samt älskar inredning och design. Jag får mycket i mitt jobb som nagelteknolog genom att jag får dekorera och bygga naglar samt kundkontakten som är viktigt i mitt jobb.

Muggbröd Glutenfri

Publicerad 2014-02-26 21:50:00 i Bröd

Muggbröd Med Morötter Glutenfri
 
Detta bröd är jättemättande och gott om någon vill ha någon macka.
 
 
 
 
Ingedienser:
1 Ägg
1 dl Fiber Havregryn
2 msk Kvarg
2 msk Lätt Crème Fraiche
2 tsk Linfrö
1 tsk Bakpulver
1 msk Osötad Äppelmos
1 st Liten Morot.
 
1. Skala och riv moroten.
2. Blanda alla ingredienser.
3. Smörj små formar eller en stor form.
4. Fyll formarna.
5. Grädda i micron  på hög effekt i ca 2 min.
6. Vänd brödet på ett fat och grädda 2 min till i micron.
7. Låt kallan.
8. Njut av de goda brödet.
 
 
 
 
 Blanda alla ingredienser.
 
Smörj små formar eller en stor form.
 
Fyll formarna.
 
Grädda i micron  på hög effekt i ca 2 min.
 
Vänd brödet på ett fat och grädda 2 min till i micron
 
 
 
Lycka!
Nilgun
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela