nilgun.blogg.se

Mitt namn är Nilgun. Jobbar som nagelteknolog och driver Beauty By Nilgun I Västerås. Jag älskar baka och laga mat, allt jag gör i köket gör jag med kärlek. Samt älskar inredning och design. Jag får mycket i mitt jobb som nagelteknolog genom att jag får dekorera och bygga naglar samt kundkontakten som är viktigt i mitt jobb.

Cocosbollar/Skumbollar

Publicerad 2013-05-13 19:42:00 i Bak

Cocosbollar /Skumbollar
Nästan kalorifria cocosbollar. Allt gott behöver inte vara farligt, så ät des
sa med gott samvete. Detta goda bakverk görs med stevia strö och sukrinmelis. Så goda och perfekt att ha i frysen och ta fram när det ska fikas.
 
Cocosbollar /Skumbollar
 
2 1/2 dl Stevia strö
1 dl Sukrin
1 tsk Vaniljarom
1 1/2 dl Kallt vatten
2 msk Gelatinpulver
1 1/2 dl Kokande vatten
1 Äggvita 
 
Cocosströssel
3 dl Cocos
1 msk Kakao

1. Lös upp gelatinet i det kokande vattnet.

2. Blanda alla ingredienser förutom cocosströsseln

3. Vispa i cirka 30 minuter hårt med en elvisp.

4. Blanda cocos och kakao till strössel.

5. Häll hälften av strösslet i en form (ca 20x 25 cm).

6. Häll smeten ovanpå och jämna till.

7. Häll resten av strösslet ovanpå.

8. Låt stå i kylskåp en liten stund för att stelna.

9. Skär upp i bra munsbitar och doppa även kanterna i strösslet som ramlat av eller är kvar i formen.

10. Ät upp direkt eller frys in.

 

Lycka Till

Nilgun

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela