nilgun.blogg.se

Mitt namn är Nilgun. Jobbar som nagelteknolog och driver Beauty By Nilgun I Västerås. Jag älskar baka och laga mat, allt jag gör i köket gör jag med kärlek. Samt älskar inredning och design. Jag får mycket i mitt jobb som nagelteknolog genom att jag får dekorera och bygga naglar samt kundkontakten som är viktigt i mitt jobb.

Rocky Roadkladdkaka XL

Publicerad 2013-03-22 23:10:45 i Bak

Rocky Roadkladdkaka XL kakan som smakar salt och söt. Äslakr man choklad så finns de någ ingen kaka som smakar så underbart gott som denna. Inte direkt den nyttigaste kakan jag har bakat men helt värt alla kalorier man får i sig.

Ingredienser:

300 g smält smör
2 dl strösocker
4 dl florsocker
1 1/d dl kakao
2 msk vaniljsocker
4 ägg
4 dl vetemjöl

Rocky Road fyllningen:
2 dl salta jordnötter
2 dl mini marshmallow
2 dl kolor, Dumle dela i 3

Gör så här:

1. Smöra och bröad en rejäl form.

2. Smält smöret (i en rejäl kastrull, det är den du rör ihop allt i) och låt det svalna av lite.

3. Blanda sockret i smöret och rör om.

4. Blanda ner florsocker, vanilsocker och florsocker och rör om så att allt löser upp sig.

5. Blanda ner ett ägg i staget ocu rör om.

6. Tillsätt nu vetemjölet och rör om till en smet.

7. Dela dumlen i 3 delar.

8. Blanda dumlen, jordötterna och mini marshmallowen bunke.

9. Rör ner de mesta av fyllningen i smeten. Spara lite till toppningen av kakan.

10. Häll smeten i den smorda formen.

11. Häll över blandningen av dumlen, jordnötterna och marshmallow på kakan.

12. Grädda i 175 grader, mitt i ugnen i ca 20-25 minuter.

13. Låt kakan svalna.

12. Ät kakan kall eller lite halv ljumen.

Servera Rocky Roadkladdkakan med lättvispad grädde.

Lycka Till

Nilgun

Kommentarer

Postat av: Emma Mazrgaretha Stenqvist

Publicerad 2013-04-04 18:25:29

Hej!
Har precis provat att baka kaka.
Det var det största missöde jag har sett och smakat. Emma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela