nilgun.blogg.se

Mitt namn är Nilgun. Jobbar som nagelteknolog och driver Beauty By Nilgun I Västerås. Jag älskar baka och laga mat, allt jag gör i köket gör jag med kärlek. Samt älskar inredning och design. Jag får mycket i mitt jobb som nagelteknolog genom att jag får dekorera och bygga naglar samt kundkontakten som är viktigt i mitt jobb.

Biscotti Med Mandel

Publicerad 2013-03-14 21:28:57 i Bak

Biscotti Med Mandel

Detta recept är gjord sockefritt och utan mjöl. Fika kan även vi som inte äter vanligt socker och vetemjöl. Du kan smaksätta med precis vilka kryddor du vill eller byt ut mandeln till andra nötter.

 

Biscotti

Biscotti

6 ägg

2 dl stevia strö

3 msk fiberhusk

1 1/2 dl smält margarin/smör

3 tsk kardemumma malen

3 tsk bakpulver

2 dl cocosmjöl

6 dl mandelmjöl

200 g grov hackad mandel

 

1. Sätt ugnen på 200 grader.

2. Smält margarintet/smöret låt svalna

3. Vispa ägg och stevia strö poröst.

4. Tillsätt margarinet/smöret.

5. Blanda ner kardemumman, bakpulver och fiberhusken.

6. Rör ner den hackade mandel.

7. Blanda ner mandelmjölet och cocosmjölet och knåda till en deg.

8. Klä en plåt med bakplåtspapper.

9. Dela degen i fyra lika stora dela.

10. Rulla degen så du får 4 st längder.

11. Grädda i ca 20 minuter.

12. Ta ur plåten och vänta 5 min innan du skär biscottin.

13. Sänk ugnsvärmen till 100 grader.

14. Skär biscottin snet då får du större bitar.

15. Placera biscottin med snitt ytan ner på bakplåtspapret på plåten.

16. Nu ska biscottin torkas de kan ta ungefär en till två timmar beroende på ugn, känn efter dom ska vara hårda biscottin.

17. Förvara dom torrt i rumstemperatur.

Lycka Till

Nilgun

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela