nilgun.blogg.se

Mitt namn är Nilgun. Jobbar som nagelteknolog och driver Beauty By Nilgun I Västerås. Jag älskar baka och laga mat, allt jag gör i köket gör jag med kärlek. Samt älskar inredning och design. Jag får mycket i mitt jobb som nagelteknolog genom att jag får dekorera och bygga naglar samt kundkontakten som är viktigt i mitt jobb.

Äppel Munkar

Publicerad 2013-03-17 20:35:57 i Bak

 
Äppel munkar som är väldigt mättande som till frukost eller till ett mellanmål.
 
Äppel Munkar
 
3 Ägg
3 msk Rapsolja
1,25 dl Cocosmjölk
2 msk Fiberhusk
1 msk Mandelmjöl
1 msk Cocosmjöl
3 msk Cocos
2 tsk Kanel 
2 msk Stevia strö
3 mellan Stora äpplen
 
1. Vispa ägg och stevia strö.
2. Blanda ner cocos och kanelen i äggsmeten.
3. Bladna ner cocosmjölken.
4. Blanda ner cocosmjöl, mandelmjöl och fiberhusken i äggblandningen.
5. Låt smeten svälla i ca 10 min.
6. Skala och skiva äpplena i ca 1 cm skivor.
7. Värm en teflonpana med lite olja att steka äppel munkarna i.
8. Doppa äppelskiviorna i smeten och stek i teflonpannan.
 
Lycka till.
Nilgun
 

Kommentarer

Postat av: Fredrik melgar

Publicerad 2013-03-19 13:00:05

Detta måste jag prova på ser riktig gott.. De får bli till på lördag.

Svar: Fredrik Lycka Till. Hoppas De Smakar Bra.
Nilgun

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela