nilgun.blogg.se

Mitt namn är Nilgun. Jobbar som nagelteknolog och driver Beauty By Nilgun I Västerås. Jag älskar baka och laga mat, allt jag gör i köket gör jag med kärlek. Samt älskar inredning och design. Jag får mycket i mitt jobb som nagelteknolog genom att jag får dekorera och bygga naglar samt kundkontakten som är viktigt i mitt jobb.

Zucchinibiffar

Publicerad 2013-07-24 23:29:00 i Mat

Zucchinibiffar
 
Zucchini påminner om gurka, men har en fastare konsistens och passar därför bättre i matlagning. Den är god att till exempel grilla, smörfräsa eller gratinera. Zucchinin är rik på kalium och karoten, har lågt energivärde och är riktig smalmat. Här hittar du ljuvliga zucchinirecept på biffar. Äts som dom är eller som tillbehör till kyckling eller kött. Blanda kvarg med lite pressad vitlök och salt och ha till om man enbart vill äta biffarna som dom är.
 
 
Ingredienser.
 
2 st Zucchini
3 st Ägg
1 st Gullök
3 msk Fiberhusk
Salt
Svartpeppar
 
1. Börja med att riva zucchini grovt på ett rivjärn.
2. Salt den rivna zucchinin. Låt såt i ca 5 min.
3. Riv löken på rivjärnet.
4. Pressa ut all vätska från zucchini.
5. Blanda löken och zucchinin.
6. Tillsätt äggen och blanda.
7. Blanda ner fiberhusken och peppar och blanda ordentligt.
8. Låt smeten stå sväll i ca 10 min.
9. Smaka lite på smeten om de behövs tillsätter Ni mera salt.
10. Värm olja i en stekpanna och klicka i önskad storlek på biffarna och stek på svag värme tills biffarna får färg. ( Se nedan bilder).
 
Smeten till Zucchinibiffar
Stek i olja.
Zucchinibiffar
 
 
Smaklig Måltid.
Nilgun
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela