nilgun.blogg.se

Mitt namn är Nilgun. Jobbar som nagelteknolog och driver Beauty By Nilgun I Västerås. Jag älskar baka och laga mat, allt jag gör i köket gör jag med kärlek. Samt älskar inredning och design. Jag får mycket i mitt jobb som nagelteknolog genom att jag får dekorera och bygga naglar samt kundkontakten som är viktigt i mitt jobb.

Glutenfri Rabarberpaj

Publicerad 2013-07-21 20:18:45 i Allmänt

Rabarberpaj.
 
Väldigt god rabarberpaj. Bakas utan mjöl och socker. Passa på nu när man får tag på färska rabarber. Till pajen hade jag marsansås som kokas, innehåller inga tillsatser av socker. Använde stevia för att få den söt.
 
 
 
Ingredienser:
200g Rabarber
1 msk Stevia strö
Kanel
 
Smuldeg:
1 dl Fiberhavregryn
1 dl Mandelmjöl
1 dl Kokosflingor
2- 3 msk Stevia strö
0,5 tsk Vaniljpulver
50 g Smör
 
Gör Så Här:
1. Sätt ugnen på 225°C.
2. Ta fram smöret till smuldegen så det hinner bli lite varmare än kylskåpskallt till smuldegen ska göras.  
3. Skär rabarbern i ½ cm tjocka skivor och lägg i en ugnssäker form.  
4. Strö över stevia strö och  kanel.
 
Smuldeg:
5. Blanda havregryn, mandelmjöl, kokos, vaniljpulver och stevia strö i en bunke. Tillsätt smöret skuret  i mindre    bitar. Finfördela smöret med händerna till en grynig massa  eller använd elvisp.
6.  Fördela smuldegen jämnt över rabarbern.
7. Grädda rabarberpajen mitt i ugnen i 225°C i ca 20 minuter.
 
Servera med sockerfri marsan sås eller glass.
 
Lycka Till:
Nilgun

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela