nilgun.blogg.se

Mitt namn är Nilgun. Jobbar som nagelteknolog och driver Beauty By Nilgun I Västerås. Jag älskar baka och laga mat, allt jag gör i köket gör jag med kärlek. Samt älskar inredning och design. Jag får mycket i mitt jobb som nagelteknolog genom att jag får dekorera och bygga naglar samt kundkontakten som är viktigt i mitt jobb.

Kokosrutor Med Kesellatoppning

Publicerad 2013-02-20 22:29:00 i Bak

Ett lite nyttigare alltenativ.
 
Kokosrutor Med Kesellatoppning

Kokosrutor
200 g Kokosflingor
2 dl stevia
3 st ägg
0.5 dl Madelmjöl
1 msk Fiberhusk
50g Smör

Kesellatoppning:
1 burk kesella/kvarg ( 250g) Valfri fetthalt
1 msk limesaft/citron
2 msk sötningsmedel

Till dekoration:
1 mogon mango
kokosflingor

20 Småbitar, 35 Minuter

1.Sätt ugnen på 175°.
2. Rör ihop kokosflingor, socker, ägg och mjöl. Smält smöret och rör ner.
3.Bred ut den tjocka smeten till en rektangel, ca 20x30 cm på en plåt med bakplåtspapper. Grädda 20 minuter mitt i ugnen. Låt svalna.
4. Rör ihop ingredienserna till toppingen.
5. Skär bort kanterna på kokoskakan, bred på toppingen och skär i 20 rutor. Skala och strimla mangon. Dekorera med mango, och kokosflingor

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela