nilgun.blogg.se

Mitt namn är Nilgun. Jobbar som nagelteknolog och driver Beauty By Nilgun I Västerås. Jag älskar baka och laga mat, allt jag gör i köket gör jag med kärlek. Samt älskar inredning och design. Jag får mycket i mitt jobb som nagelteknolog genom att jag får dekorera och bygga naglar samt kundkontakten som är viktigt i mitt jobb.

Tacogratäng

Publicerad 2013-04-28 22:07:09 i Allmänt

Tacogratäng

Tacogratäng kan ätas till vardag eller bjuda gäster på. Gratängen går att göra med köttfärs eller med kycklingfärs.  Man äter gratängen med en grön sallad låt fantasin komma in i salladen. Blanda alla typer av grönsaker i salladen och varför inte smula ner lite feta ost i den.

 

 

Taccogratäng

500 g  Nötfärs/kycklingfärs

2 påsar Taco krydda

2,5 dl Creme Fraiche paprika chilli

5 dl Crème Fraiche

1 stor Röd lök hackad

1 röd Paprika hackad

1 stor burk Majs

1 burk Tacosås

2 dl riven Mozzarella   

 

              

1.       Börja med att steka köttfärsen och tillsätt kryddan och lite vatten.

2.       Bred creme fraichen i ungssäker form

3.       Lägg på köttfärsen.

4.       Lätt på löken, paprikan och majsen över köttfärsen.

5.       Häll över tacosåsen på gratängen.

6.       Bred över creme fraichen paprika chilli över gratängen.

7.       Strö över osten över gratängen.

8.       Tillaga på 200 grader i ca 20 min.

9.       Servera med tacosås, gräddfil och sallad.

 

Smaklig Måltid.

 Nilgun

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela