nilgun.blogg.se

Mitt namn är Nilgun. Jobbar som nagelteknolog och driver Beauty By Nilgun I Västerås. Jag älskar baka och laga mat, allt jag gör i köket gör jag med kärlek. Samt älskar inredning och design. Jag får mycket i mitt jobb som nagelteknolog genom att jag får dekorera och bygga naglar samt kundkontakten som är viktigt i mitt jobb.

Köttfärslimpa Ala Nilgun

Publicerad 2013-04-16 23:42:28 i Allmänt

Köttfärslimpa med potatis och brunsås med lingon sylt. En klassiker som både göra oftare men tiden räcker inte till alla gånger. Man i princip ha vilka fyllningar man vill. Idag gjorde jag köttfärslimpan med mozzarella och champinjoner.
 
Köttfärslimpa Ala Nilgun
 
1 kg Nötfärs
2 Ägg
1 dl Mjölk Valfri
1 dl Pofiber
2 msk Ströbröd
1 stor Gul lök
4 klyftor Vitlök
2 msk Kalvfond
Salt
Pepparmix
1 packet Mozzarella
Champinjoner
 
1. Blanda ägg, mjölk, pofiber, kalvfond och ströbröd. Låt den svälla i några minuter.
2. Riv löken på ett rivjärn. och rör ner i äggblandningen.
3. Pressa in vitlöken.
4. Blanda ner salt och pepparmixen.
5. Tillsätt köttfärsen och blanda ordentligt.
6. Skiva mozzarellan i stavar.
7. Skiva champinjonerna inte för tunt.
8. Smörj en brödform med margarin.
9. Ha i hälften av köttfärs blandningen i formen och pressa.
10. Lägg mozzarellan och champinjonerna på köttfärsen. Koncentera att ha den i mitten av köttfärslimpan.
11. Lägg på resten av köttfärsen och pressa.
12. Stryk lite kalvfond på köttfärslimpan.
13. Tillaga på 200 grader i ca 45 min.
 
Servera med kokt potatis och brunsås.
 
Smaklig Måltid.
 
Nilgun
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela