nilgun.blogg.se

Mitt namn är Nilgun. Jobbar som nagelteknolog och driver Beauty By Nilgun I Västerås. Jag älskar baka och laga mat, allt jag gör i köket gör jag med kärlek. Samt älskar inredning och design. Jag får mycket i mitt jobb som nagelteknolog genom att jag får dekorera och bygga naglar samt kundkontakten som är viktigt i mitt jobb.

Frö Knäckebröd

Publicerad 2013-04-15 19:14:34 i Bak

Frö Knäckebröd

Det här frö knäckebrödet är väldigt lättbakat. Bakas utna mjöl och socker. Man kan äta den som den är. Eller med en god ost eller keso och grönsaker.

 

 Frö Käckebröd

4 Ägg

2 dl Sesamfrön

2 dl Solros kärnor

2 dl Pumpa kärnor

2 dl Hela Linfrön

 

Granering:

Fling salt

 

1. Torr rosta sesam fröna, solros kärnorna  och pumpa kärnor. Låt svalna

2. Vispa ägget hårt.

3. Rör ner fröblandningen och linfröna i äggen.

4. Bred smeten på en plåt men bakplåtspapper.

5. Strö över med fling salt.

6. Grädda på 175 grader i ca 12 minuter.

Skär i önskade bitar och låt svalna. Förvara torrt.

 

Lycka Till

Nilgun

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela