nilgun.blogg.se

Mitt namn är Nilgun. Jobbar som nagelteknolog och driver Beauty By Nilgun I Västerås. Jag älskar baka och laga mat, allt jag gör i köket gör jag med kärlek. Samt älskar inredning och design. Jag får mycket i mitt jobb som nagelteknolog genom att jag får dekorera och bygga naglar samt kundkontakten som är viktigt i mitt jobb.

Banan & Chokladkaka

Publicerad 2013-04-14 20:38:58 i Bak

I helgen bakade jag en banan och chokladkaka. Alltid lika roligt och experimentera med att mixa ihop nya recept. För tillfället så bakar jag nästan allt sockerfritt och nyttigare. De går verkligen att baka nyttigare.
 
Banan & Chokladkaka.
 
3 Ägg
3 Bananer mogna
1 dl Smält margarin
0,75 dl Kokosmjöl
0,75 dl Mandelmjöl
2 msk Cacao
0,5 dl Stevia Strö
2 tsk Bakpulver
 
1. Mixa bananerna till en pure.
2. Vispa ner äggen och stevia ströt i bananpuren.
3. Vispa ner den smälta margarinet i äggsmeten.
4. Vispa i cacaon och bakpulver.
5..Rör ner kokosmjölet och mandelmjölet.
6. Pensla en form 20 x 15cm med margarin och bröa med riven cocos.
7. Grädda i 175 grader i ca 15-20 min.
8. Ät med färsk frukt och kesella blandat med sötningmedel eller som den är.
 
Lycka Till.
Nilgun
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela