nilgun.blogg.se

Mitt namn är Nilgun. Jobbar som nagelteknolog och driver Beauty By Nilgun I Västerås. Jag älskar baka och laga mat, allt jag gör i köket gör jag med kärlek. Samt älskar inredning och design. Jag får mycket i mitt jobb som nagelteknolog genom att jag får dekorera och bygga naglar samt kundkontakten som är viktigt i mitt jobb.

Choklad Pudding

Publicerad 2013-03-12 19:30:37 i Bak

 
Chokladpudding ala Nilgun. Denna efterätt kan man variera med olika frukter eller bär att äta med, eller varför inte ha cocos eller nötter på. Efterrätt går också under under kategorin sockerfritt. Använder lite kvarg så lite protiner får ni på köpet.
 
Choklad Pudding 6 port
 
5 dl mellan mjölk
1 1/2 dl kvarg
1 dl stevia strö
4 msk cacao
1 dl kallt vatten
1 msk gelatinpulver
 
1. Börja med att lösa upp gelatinet i det kalla vattnet och låt sväla ca 5 min.
2. Blanda mjölk och kvarg och vispa så att kvargen löser upp sig i mjölken i en kastrull.
3. Blanda ner sockret och vispa.
4. Blanda ner cacaon och vispa så att cacaon löser upp sig.
5. Koka på svag värme i ca 10 min vispa under tiden så du får puddingen fluffig.
6. Rör ner gelatinet i mjölkblandningen och koka i ca 2 minuter.
7. Häll upp i desser glas eller små skålar.
8. Ställ puddingen i kylskåpet och låt den stelna ca 2 timmar.
9. Servera med bär/frukt eller cocos/nötter.
 
Lycka till.
 
Nilgun
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela