nilgun.blogg.se

Mitt namn är Nilgun. Jobbar som nagelteknolog och driver Beauty By Nilgun I Västerås. Jag älskar baka och laga mat, allt jag gör i köket gör jag med kärlek. Samt älskar inredning och design. Jag får mycket i mitt jobb som nagelteknolog genom att jag får dekorera och bygga naglar samt kundkontakten som är viktigt i mitt jobb.

Mug Cake Gluten & Sockerfritt

Publicerad 2013-08-11 20:03:38 i Bananer

 
Mug Cake Gluten & Sockerfritt
 
Mug cake passar till frukost eller till ett mellanmål. Oftast har man ingredienserna hemma till denna mug cake. Körde med hallon i men Ni kan smaksätta med precis vad Ni vill med. Bär eller frukt eller varför inte med kakao. Vill man ha i sig mer proteiner så kan N äta mug caken med kesella eller keso.
 
 Hallon Mug Cake Med Keso.
 
Ingredienser: 1 Port
1 st Ägg
1/2 Banan
2 msk Kesella/kvarg
2 msk Kokosflingor
0,5 dl Fiber Havregryn
2 msk Stevia Strö
1 tsk Bakpulver
1 tsk Vaniljarom
0,5 Hallon eller andra bär
 
1. Mixa alla ingredienserna med en stavmixer förutom bären.
2. Rör ner hallonen och blanda med en sked mixa inte
3. Olja en mugg eller skål om tål mickrovågs ugn.
4. Hälls meten i formen.
5. Grädda på full effekt i ca 3,5 minuter i mickron.
 
Servera med keso eller kvarg/kesella och lite bär.
 
 Ingredienserna till mug caken.
 
Smeten till mug cake.
Färdig mug cake.
 
Lycka Till.
Nilgun
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela