nilgun.blogg.se

Mitt namn är Nilgun. Jobbar som nagelteknolog och driver Beauty By Nilgun I Västerås. Jag älskar baka och laga mat, allt jag gör i köket gör jag med kärlek. Samt älskar inredning och design. Jag får mycket i mitt jobb som nagelteknolog genom att jag får dekorera och bygga naglar samt kundkontakten som är viktigt i mitt jobb.

Köfte/Köttfärsbiffar

Publicerad 2013-08-27 17:29:51 i Köttfärs

Köfte/Köttfärsbiffar
 
Köfte/Köttfärsbiffar är super gott. Mycket proteiner och mättande. De blir många av receptet så passa på och frys ner och ha som matlådor. Själv så tillaga jag min biffar i ugnen. Men de går bra att steka dom i en stekpanna också. Ät med ungs bakade grönsaker eller med en god sallad.
 
 
Ingredienser:
1 kg Nötköttfärs 10%
1 st Ägg
1 st Gullök Stor
2 msk Ströbröd fullkorn
2 msk Persilja
Pepparmix
Salt
 
1. Riv löken på ett rivjärn.
2. Hacka persiljan eller ha i torr persilja och också bra.
3. Lägg ner köttfärsen i en bunke.
4 Tillsätt ägg, ströbröd, persilja, salt och peppar.
5. Blanda köttfärs blandningen ordentligt med alla ingredienser.
6. Forma till köttfärsbiffar i önskad storlek. Tänk på att biffarna krymper vid tillagning.
7. Stek i ugnen eller i en stekpanna.
 
 Ingredienserna till Köfte/Köttfärsbiffar.
 
Kötffärsblandningen
 
Köfte/Köttfärsbiffar
 
Smaklig Måltid.
 
Nilgun
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela