nilgun.blogg.se

Mitt namn är Nilgun. Jobbar som nagelteknolog och driver Beauty By Nilgun I Västerås. Jag älskar baka och laga mat, allt jag gör i köket gör jag med kärlek. Samt älskar inredning och design. Jag får mycket i mitt jobb som nagelteknolog genom att jag får dekorera och bygga naglar samt kundkontakten som är viktigt i mitt jobb.

Sockerfria Kokosbollar

Publicerad 2013-07-30 22:51:59 i Bak

Sockerfria Kokosbollar
 
Kokosbollar går hem i alla lägen. Med fina brödformar kan man lyxa till kokosbollarna . Själv valde jag silver färgade formar. Använde stevia strö som sötningsmedel. Så lite nyttigare blev dom.
 

Ingredienser:
200 g Margarin
6 dl Fiber havregryn
4 dl Stevia Strö
7 msk Kakao
1 msk Vaniljarom
1 dl Kaffe (ska vara kallt)
2 dl Kokos
 
Granering:
Kokos
 
1. Låt smöret stå framme i rumstemperatur så att det blir mjukt.
2. Blanda margarin och stevia strö poröst. Själv gjorde jag den i en hushålls assistent.
3. Blanda ner resten av alla ingredienser till en smet.
4. Forma till bollar i önskad storlek och rulla i kokosflingor.
 
Lycka Till.
Nilgun

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela