nilgun.blogg.se

Mitt namn är Nilgun. Jobbar som nagelteknolog och driver Beauty By Nilgun I Västerås. Jag älskar baka och laga mat, allt jag gör i köket gör jag med kärlek. Samt älskar inredning och design. Jag får mycket i mitt jobb som nagelteknolog genom att jag får dekorera och bygga naglar samt kundkontakten som är viktigt i mitt jobb.

Bananglass ala Nilgun

Publicerad 2013-03-03 19:54:36 i Bananer

En smalare variant på en glass. Glassen är supergod men måste planeras någon dag innan man ska äta den.
 

Ingredienser:

4 bananer (frysta)
3 msk kakaopulver
4 msk sötningsmedel/ stevia strö 
2 dl lättyoghurt
Grovhackade nötter/ grovhackad sockerfri choklad
 
1.Skala bananerna i skär i större bitar och frys ner i påse i några timmar.
2.Ta ut bananerna ur frysen och låt dom halvfina.
3. Kör sedan ner bananerna i en matberedare med kakaopulvret och sötningsmedlet och blanda.
4. Häll i yoghurten och blanda ytterligare en stund till, till en slät kräm.
5. Vill man kan man tillsätta antingen nötter eller choklad och blanda med en sked.
6. Häll nu i glassen i en burk.
7. Ställ in glassen nu i frysen någon timme.

Ät och njut av den smala glassen!
Nilgun
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela